Logo Chirurgie-kulik.cz

Rázová vlna

Léčí:

• Bolesti svalových úponů v oblasti lokte, tenisový nebo oštěpařský loket
  • Chronické bolesti klobů a omezení hybnosti ramenního kloubu se zánětem a kalcifikacemi
    (zamrzlé rameno, syndrom manžety rotátorů)
  • Záněty, bolesti a kalcifikace Achillovy šlachy
  • Bolesti patní kosti – ostruha patní kosti
  • Bolestivý úpon ligamentum patellae
  • Bolestivé úpony v okolí velkého trochanteru (kyčle)
  • Bolesti třísla u sportovců

Léčba sportovních svalových distenzí a ruptur

Rázová vlna je nová moderní léčebná metoda, slouží k léčbě bolestí svalových a šlachových úponů – tzv. entezopatií. Metoda se delší dobu používá hlavně ve Švýcarsku a Německu, v posledních letech je stále častěji rozvíjena i v České republice. V Praze je metoda již několik let s úspěchem aplikována na Klinice rehabilitace doc. Koláře, FN Motol. Naše ambulance má nyní jako další pracoviště v Praze k dispozici špičkový přístroj pro léčbu rázovou vlnou Swiss DolorClast, můžeme tudíž tuto léčbu nabídnout většímu počtu pacientů trpících chronickými bolestmi šlachových úponů.

Rázová vlna - princip účinku

V přístroji se generuje akustická rázová vlna, která se z hlavice aplikátoru šíří radiálním směrem postiženými tkáněmi. V časovém úseku milisekund dochází k deformaci fibroblastů (buněk vazivové tkáně) a mezibuněčných prostor, následuje prokrvení tkáně, novotvoření vazivových vláken a regenerace úponu. Současně dochází k rozrušení a vstřebání kalciových usazenin. To vede v první fázi k útlumu bolestivosti často již v prvních dnech léčby. Následuje zlepšení prokrvení, uvolnění svalových spazmů, regenerace úponů, odeznění bolesti kloubů a trvalé nebo alespoň dlouhodobé zhojení problému.

Rázová vlna léčí!

> Bolest kloubů > Tenisový loket > Artróza > Rázová vlna > Léčba krevní plazmou